Millinxstraat 33
3081 PE Rotterdam
www.CBSdeAkker.nl
basisschool@CBSdeAkker.nl

Hier wat informatie over oud-leerlingen:

Natuurlijk zijn al onze oud-leerlingen bijzonder!

Een aantal springt eruit, lees hieronder verder

1. Rashid Browne

2. Mario Been

3. Frenk Schinkels

4. Gerrie Otte

5. Gurvinder Chahal

En natuurlijk de welbekende minister Hugo de Jonge werkte als meester op onze school, hij komt nog regelmatig langs.

Rashid Browne is geboren op 28 sept 1993. Hij zat 8 jaar op De Akker !

Hij voetbalde eerst bij Sparta en later bij Almere City.

Later speelde hij bij FC Botosani in Roemenië, Excelsior Maassluis, Valmieras Glass FK/BSS (Letland).

Zie ook https://nl.wikipedia.org/wiki/Rashid_Browne

Ook Mario Been zat op De Akker !

Toen de school nog Ds. J. van Haeringenschool heette, zat Mario Been op deze school.

Mario Been (Speler van Feyenoord 1982-1988)

Mario Been

Middenvelder - Mario Been gold begin jaren '80 als een groot talent. De jonge spelverdeler bezat een uitstekende techniek en koppelde scorend vermogen aan een zuivere pass. Altijd in voor een geintje en niet op zijn mondje gevallen, dreef Been trainers echter regelmatig tot wanhoop. In 1988 vertrok hij naar Pisa.
Geboortedatum: 11 december 1963 (Rotterdam)
Competitiewedstrijden: 137 (53 doelpunten)

klik hier voor meer informatie over Mario

De tegel die voor onze voordeur
in de stoep zit, maakt deel uit van een wandeling langs huizen en gebouwen waar verschillende Feyenoordsterren woonden of verbleven.
De ster voor onze deur hoort bij Mario Been.
Hieronder zijn naam uit de oude klassenlijst.

Onderaan een stukje over het Feyenoordpad.

Reactie maart 2011:

Hallo
Ook ik heb vroeger op deze school gezeten van in eind jaren 60 begin 70 ik woonde in de Millinxstraat 144 vlak tegenover de vivo.
Kwam jullie site toevallig tegen toen aan het googelen was.
Ook les gehad van Juf Haringa, die ging toen trouwen. Ook van Juf Schipper en Meester van de Meer, dacht ik hij had 1 arm dat weet ik nog wel.
Ik wil een klein ding toevoegen naast Mario Been die ik goed ken hadden we nog meer beroemde oud leerlingen o.a
Frenk Schinkels http://nl.wikipedia.org/wiki/Frenk_Schinkels  en niet te vergeten Gerrie Otte

Wij gingen in de zelfde periode naar school.
Hierbij voeg ik twee foto's toe:

Op de Sinterklaas-foto sta ik rechts netjes met de armen over elkaar en op de klassefoto hieronder zit ik rechts vooraan; net achter me zit Frenk Schinkels (en daarachter zit juf Wilma als jonge stagiaire).

Op schoolbank staan veel foto's van de oude school.

Met vriendelijke groet / Kind regards / Mit freundlichen Grüßen, :
Ruud Klok

Uit de Oud-Rotterdammer:

Andere oud-leerlingen:

In 2003 kwam Gurvinder Chahal, oud-leerling van onze school zijn bul van de Erasmusuniversiteit laten zien.
Hij is nu drs. Economie
Hij kwam als kleuter binnen in 1984 en zat de volle 8 jaar op onze school.
Dergelijke bezoekjes worden flink gevierd, hij werd naar groep 8 geleid als rolmodel.